Klassresan till Köpenhamn den 19-20 maj-2009!

Nu ska jag skiva ner lite om klassresan till Köpenhamn som vi gjorde den 19-20 maj!

Vi åkte från Knutan här i Helsingborg tog tåget mot Köpenhamn som gick via Malmö och Öresundsbron! När vi väl kom fram till Köpenhamn så gick vi till vårt hotell som heter Hotell Danmark! Ett mysigt hotell! Delade rum med Gabbe och Kristina! När vi hade checkat in. Så åkte vi buss till Nyhavn. Där jag och Kristina åt pölse och det var INTE GOTT! Sen när vi hade ätit så tog hela klassen en båttur runt i Köpenhamn!

När båtturen var över så gick vi längs Ströget ett tag! Och Eva fick lust att sjunga! Så hon sjöng lite! Som tydligen måste ha smittat eftersom jag och Gabbe började sjunga lite låtar!!! Mest Sommar, sommar och sol! Som tydligen har fastnat i min och Gabbes små hjärnor!

Och på kvällen så var vi på Tivoli! Åkte 4 karuseller! Blandannat Den flyvende Kuffert som är en karusell där man sakta åker omkring i kistor genom H. C Anderséns värld! Den karusellen var bäst! Efter som jag, Gabbe och Kristina fick med Eva! Något som vi hade planerat i veckor att hon skulle åka den karusellen med oss!

Men Gabbe var karuselltokig! Åkte nästan alla karuseller! Och den stora Bergochdalbanan. Åkte han flera gånger!

Och sov över på ett fint hotell! Men tyvärr så började det åska rejält på natten! Gillar inte åska, usch.

Och på onsdagen (20/5) innan vi skulle åka hem, så köpte de flesta dansk godis, saltlakrits som heter Saltefisk! Eva köpte det då på tisdagen (19/5) eftersom det tillhör hennes favoritgodis! Och hon gjorde så att flera av oss i klassen blev förtjust i Saltefisk och köpte det då vi skulle åka hem!


Och på tåget mot Helsingör så skulle jag, Eva, Gabbe och Kristina försöka se sura ut! Eftersom vi fyra alltid är så glada! Men vi lyckades inte se så sura ut! Gabbe tog kort och man såg att vi fyra hade svårt att hålla oss för skratt! Som vanligt!

Men jag lägger dock inte ut bilder här på min blogg, på mig, min familj/släkt, kompisar och andra jag känner.

Och det var väldigt roligt i Köpenhamn med världens bästa klass!

Kram! /// Natalie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0