Det är väldigt trångt på stadbuss linje 2 i Helsingborg! Så trångt att man måste såga upp taket och lägga in folk i motorutrymmet! ;=)

Nja, nu är  det ju knappast så, att man får såga upp taket och lägga folk i motorutrymmet! Men det är oftast fullsmockat med folk på bussen, speciellt om man åker med linje 1 eller linje 2 som jag brukar göra! Som i dag när jag skulle hem efter skolan så var bussen i princip fullpackad och det irriterar oss resenärer men mest busschauffören som flera gånger får säga till att folk ska gå bak i bussen för nästan alltid så stannar folk i mitten av bussen vid mittdörrarna när alla säten är upptagna. Men i dag var den en busschaufför, en busschaufför med ett glatt humör! Med ett glatt humör! Chauffören fick säga till 3 gånger att folk skulle gå bakåt i bussen! Men han sa det på väldigt roliga sätt! I stället för dessa trista tillsägelser som de andra brukar säga!

Första gången när det var fullt med folk vid mittdörrarna så sa han:


  • - Ni som står i mitten av bussen! Kan ni gå längre bak i bussen? Det finns flera som vill kramas!

 När chauffören sa till för andra gången så sa han så här:


  • - Jag lovar på heder och samvete att Skånetrafiken inte har höjda priser för att ni går bak i bussen!  

  

Men den tredje gången han sa till var absolut bäst!

  

  

  

•·  - Det finns 30 sittplatser och vägverket säger att jag högst få ha 54 personer stående i bussen!  Men det går ju inte att ha 60 personer ombord. Om man nu inte tar bort taket och kanske man får plats i motorutrymmet om man nu är riktigt liten!


 Och det blev en hel skratt i bussen, när han sa till de 3 gångerna att folk skulle gå bak! Speciellt den 1:a & sista gången!



Men men detta var allt för i dag! Nu ska jag duscha, sen läsa lite och sen sova! Good night! /// Natalie.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0